první týden v Kodani

Jsem zpátky. Už nebudu muset vysvětlovat, jak je možné, že studuji v Dánsku a zároveň jsem na Erasmu v Anglii nebo na stáži v Praze.


Jsem po 14 měsících zpět, tentokrát v Kodani a ne v Aarhusu. Baví mě všechno zase objevovat, být někde poprvé a nevědět, kde co je. Znovu zažívám trapasy, protože jsem zapomněla, jak spousta věcí v Dánsku funguje (třeba že do ceny pití v plechovce ještě musíte připočítat zálohu). Ale zároveň je to dost frustrující... začít opět od začátku, papíry, registrace, jako bych tu předtím nikdy nebyla. Dear reality, welcome.

Økologisk
V bio kvalitě už najdete všechno. Limonády, jogurty, sušenky. Některé potraviny v nebio variantě už v supermarketech ani neprodávají.

zapomněla jsem chodit
Jelikož je Kodaň oproti Aarhusu doopravdy placka, jezdím na kole všude. Neočekávaný vedlejší účinek je, že jsem asi zapomněla chodit. Při chůzi mě teď reálně bolí nohy, protože to je najednou jiný pohyb!

nákrčník aka airbag
Už po pár hodinách v Kodani jsem si říkala, co to mají lidi kolem krku, když jedou na kole. Po pár dnech jsem to zjistila. Je to nový druh helmy nebo teda vlastně airbag. Hövding - nejbezpečnější helma, co není helma. Stojí to cca jako 100 espresso toniců v Praze: https://hovding.com/

greenmobility
Ticho. Bydlím v hlavním městě a je tady klid. Slyšíte jenom cinkání zvonků. Dobře, zas takový ticho tady není, ale opravdu hodně aut, co tu jezdí, jsou elektromobily. Jedno jsem řídila - přes aplikaci Greenmobility si můžete půjčit elektroauto, takže taková Rekola!

instagram filtr Kodaň?
Občas mám pocit, že se nacházím v nějakém instagramovém světě. Oblečení, jídlo, lidi, ulice, domy, barvy, kytky... to všechno jsem na instagramu viděla už tolikrát. A teď je to tady naživo. Co je na tom největší překvapení? Ty krásný barvy, domy, design, obchody - to je dánská realita. Kodaň není vytvořena pro Instagram. To Instagram se jen snaží Kodaň napodobit.

Frederiksberg 
Dánsko se dělí na kommune, přirovnala bych to asi ke krajům. A Frederiksberg patří mezi jeden z nich, je nejmenší ze všech, protože v něm bydlí jenom asi 50 000 lidí. Proč? Představte si, že by Holešovice byly samostatný kraj, tak vznikl Frederiksberg. Je to část Kodaně, která ale oficiálně není Kodaň. A tam teď bydlím ♥








Komentáře