první týden v Sheffieldu

"Počkej, ty jedeš na Erasmus? Jakože ty už v zahraničí studuješ a jedeš zase někam jinam?"
"Jo"
"Aha"
"A kam jedeš?"
"Do Sheffieldu"
"Aha."
"Je to kousek od Manchesteru"
"No jasně, tak to je skvělý!"

Musím uznat, že celá tahle situace je fakt vtipná. Ale nejvíc v šoku jsem z toho všeho vlastně byla já. Ono totiž, když se člověk zvládne odstěhovat do cizí země a celý školní rok tam přežít, tak už nějak zapomene na to, jak je to těžký. Dobře, nebudu generalizovat. JÁ jsem zapomněla, že se stěhuji zase úplně do jiné země a JÁ teď zažívám spoustu krásných aha momentů.

mají tady jiné zásuvky
v Anglii jsem byla celkem čtyřikrát a stejně jsem na to zapomněla. dobrodružství prvních dvou dní bylo koupit někde adaptéry

všichni si se mnou povídají
v Dánsku je každý tak nějak ponořený do sebe. pokud se nechcete s někým bavit, tak to neděláte a je to úplně v pořádku. pozdravit někoho v obchodě je dost nadstandard. najednou jsem se ale ocitla v zemi, kde mi každý říká hi a bye bye. Sheffield je navíc známý pro to, že vás každý oslovuje love. běžné konverzace v obchodech začínají větou "what can I do for you love?"

gentlemeni
už ani nepočítám, kolikrát mi tady někdo dal přednost ve dveřích a kolikrát mi někdo nabízel pomoc. je to takový příjemný nezvyk

obchody
jsou úplně všude. milion druhů chipsů, Tesco expres, extra, Sainsbury's Local, Aldi, Boots, Lush a mohla bych pokračovat do nekonečna. z všudepřítomného konzumu se mi dost často motá hlava. miluju na nás Češích, jak si vlastně vystačíme s málem a že si dokážeme poradit. a přesně to by mi nedošlo, kdybych necestovala. že ve mě pohled na třípatrový a narvaný Primark probudí vlastenectví jsem si doopravdy nemyslela

Sheffield
známý pro to, že 80% města jsou zelené plochy. Sheffield má taky úplně nejstarší fotbalový klub na světě. pochází odsud Arctic Monkeys. industriální město, ve kterém se vyráběla ocel. moje škola má skoro 40 000 studentů. A Sheffield taky rozhodně není ještě menší než Jihlava (což jsem si naivně myslela). Patří totiž mezi největší města v UK.

Neodjela jsem z Dánska do jiné země, protože by to tam bylo hrozné. Přesně naopak. Rozhodla jsem se pro semestr v zahraničí, protože mi Dánsko dalo takovou příležitost. 

Budu teď chvíli bydlet v Anglii. 
Proč?
Protože můžu.
A kdy jindy než teď?







Komentáře

Okomentovat