jahody

Babička mi předává jahody, které pečlivě nasbírala, protože už nemohla déle čekat, než přijedu. Vždyť nezáleží na tom, že bych si ty jahody mohla nasbírat sama, ona to prostě udělá, tak jako loni a předloni. Tak jako každý rok. Netrpělivost jsem samozřejmě zdědila po ní.

Čichám k nim a vrací se mi vzpomínky...
Na to, jak tyhle jahody babička vždycky rozmačkala s cukrem a mlékem a my je pak jedli vidličkou.
Ale taky na to, jak jsem jednou tyhle jahody vyzvracela před oltářem v kostele.
(s brekem jsem utekla z kostela, mamka všechno uklidila, krize zažehnána, byla jsem fakt malá)

A stejně teď taky vzpomínám na 8 let chození na gympl. Ne že bych se někdy pozvracela před tabulí, ale ta hořkosladkost zůstává stejná jako u jahod. 

Naučila jsem se toho doopravdy hodně. Jak netřídit odpad, jak se nejrychleji dostat do jídelny na oběd, jak spát nenápadně na lavici.
Ale taky za 8 let neumím mluvit německy, i když jsem na hodinách němčiny týdně odseděla asi 135 minut. 

Naučila jsem do sebe dostat co nejvíc informací za co nejkratší čas (abych je pak mohla ještě rychleji zase vypustit z hlavy) a pak je nějak sepsat do testu.
Ale pak mi dali měsíc, abych se naučila milion věcí, vylosovala si 4 otázky a 15 minut o každé mluvila. Dalo mi to zabrat, fakt hodně. Maturita bolela.

Mohla bych pokračovat, ale vlastně nemůžu. Jedeme dál. Není čas lpět na minulosti, byť to byla dlouhá etapa. Záleží pouze na tom, co si z toho každý bude chtít odnést do budoucna. Já si s sebou beru úžasné kamarády, kterých se jen tak nevzdám, skvělé zážitky a velkou nevědomost, díky níž budu aspoň pořád překvapená. 

Každý rok se těším na sezónu jahod, abych si mohla jet nasbírat jahody, babička mi je rovnou předala a aby se mi pak vracely vzpomínky.
Gympl pro mě nebude jenom sezónní záležitost. 8 let je 8 let. Do budoucna si chci však pamatovat to sladké i hořké. Že to stálo za to, ale že mě to taky pěkně štvalo. Žádné idealizování. 

V životě nás víc posouvá dopředu, že se pozvracíme v kostele. Jen na to nesmíme zapomenout. A někdy nám to připomenou jahody...





nemám žádné svoje ilustrativní foto. představte si jahody. 




Komentáře