mám strach

Chtěla bych vykřičet všude po okolí, aby se každý vzpamatoval, vnímal, dal si dohromady souvislosti a za necelý měsíc šel volit tu správnou stranu. Jenže co je správná politická strana?

Já totiž ničemu nerozumím.
A mám strach.

Půjdu poprvé volit. Respekt mě označuje za generaci selfie, prý jako prvovolič rozhodnu volby, a patřím do cílové skupiny Dominika Feriho.

"Mladí se nezajímají o politiku."
Děkuji, že mě o tom informujete, jako kdybychom byli nějací parazité.
Parazité, kteří se nezajímají o svou budoucnost.

"Ve školách je neučí vytvářet vlastní názory."
Děkuji, že učitelé jsou dostatečně motivovaní, aby nám předali víc.

Mě na tom prostě štve, že nás jenom kritizují, jak děláme všechno špatně, ale nikdo není schopný nabídnout nějaké řešení. Proč má potom asi Feri takový úspěch, když se jako jediný dokáže "snížit na úroveň prvovoličů" a bavit se s námi jako s normálními lidmi?

Pravdou je, že to, co nabízí strany, nedokážu teď jako 18-letý člověk ocenit. Nedokážu najít něco, u čeho bych si řekla: "Jo, tyhle budu volit, ti mi mají co nabídnout!"
Možná patřím mezi ignoranty, kteří doopravdy nemyslí na svou budoucnost, není to ale právě o tomhle? Že moje generace žije přítomností a teď doopravdy nemyslí na důchod, když ještě nezačala ani pracovat?

Nechci svět podle svého; ale rád bych svět,
v němž by i pro mne bylo něco životní možností.
- Josef Čapek

Pokud si nedokážu vybrat nic z volebních programů, tak je nejjednodušší nechodit volit nebo prostě vybrat stranu, o které bylo nejvíc slyšet. Tím pádem volby vyhrávají marketéři a ne politici.
Ale to neudělám...


Po dočtení této knížky mi bylo špatně. Hlavně z toho, kam by se mohla naše republika dostat. Doporučuji všem, kteří nechtějí, aby se z volební urny stala urna naší svobody.

Mám ale strach,
že se bude historie opakovat.

Ke svobodě patří nejistota, opak nabízejí totalitní systémy,
ale výměnou za to dostaneme i mříže. 
Ti, co se pasují do role zachránců, mnohdy jen touží
po moci a využívají k tomu šíření strachu.
-Erik Tabery



Komentáře